11 Questions Tag

Hippi-Sara taggade mig och det var precis vad jag behövde just nu. Har varit dålig ett tag och inte riktigt kommit mig för att kommentera, lacka eller redigera bilder, så en spark i baken som denna var precis vad som fattades. Tack Sara!

Hippi-Sara tagged me and that’s exactly what the doctor ordered! Life gets in the way of blogging sometimes and this time I’ve been unwell for a while and had nothing to give, neither comments nor posts. So this is exactly what I needed to get started again. Thanks Sara!

  • Vad är din go-to nagelprodukt?
    Hm, jag måste nog säga mitt Seche Vite. Jag är så rastlös att jag inte kan sitta still i mer än några minuter, och utan snabbtorkande överlack blir det inte några manikyrer alls. Eller så är det min Nail Food. Svårt val.
  • Vad ger dig mest självförtroende?
    Den där “bring it on”-känslan brukar oftast infinna sig när jag gör något jag redan är bra på och tycker om. Annars är det alltid en boost att ha fräscha nylackade naglar. Faktiskt!
  • Varför bloggar just du?
    Det frågar jag mig själv med jämna mellanrum, och de svar jag kommer fram till är dels de fina människorna man möter via bloggandet som man kanske aldrig skulle mött annars, dels att det är ett skönt sätt att strukturera upp saker – till exempel en lacksamling eller ett fotointresse. Kort svar – det gör mig glad!
  • Om du försover dig, vad är det första och enda du slänger på dig i sminkväg?
    Utan tvekan rouge. Jag ser ut som något döden skickat i retur om jag inte har på mig lite kindfärg, i alla fall på vintern. Den andra grejen är nog lite färg på ögonbrynen, jag trycker jag ser lite mer vass ut med markerade bryn.
  • Du verkligen unnar dig något, vad är det första du tänker på?
    Mat! Något gott att äta är min primära vardagslyx, kanske en bit god ost eller en någon fin fisk. Om det inte är ett nagellack då, det brukar jag muta mig själv med när jag inte orkar det jag måste orka.
  • Favoritmärke? (tolka den som du vill)
    Jag brukar nog inte tänka i märken så mycket, tvärtom försöker jag undvika att fastna i favoritmärkesfällan. Tänk Naomi Kleins No Logo. Annars brukar jag föredra familjeföretag, lokalt och litet, till exempel svenska Scratch Nails och liknande märken som har ett samvete.
  • Vilken är den dyraste skönhetsprodukten du äger?
    Det är nog min Nail Food.
  • Vilken är den billigaste?
    Jag tror det måste vara mitt tvättbalsam: 10 kr flaskan. Och mitt hår har aldrig mått så bra som det gör nu! Jag kör balsammetoden och använder alltså inte schampo alls.
  • Du ska äta middag med dina kompisar, är det viktigt med smink då?
    Det beror nog på var middagen äger rum. Och på om jag är i en smink-period, jag är periodare i allra högsta grad så det varierar. Men minimum är rouge! Annars skrämmer jag ihjäl middagssällskapet.
  • Någon helig hudvårdsrutin du inte kunde leva utan?
    Ansiktsmask med jojobaolja lite då och då, hur ofta beror på vädret. Jag har ökenhud, den lider verkligen av kyla och behöver oljor med små molekyler.
  • Pest eller kolera, samma färg på naglarna för alltid eller samma frisyr resten av livet?
    Samma frisyr… tror jag. Samma färg på naglarna känns bara omöjligt. Men då vill jag ha min nuvarande nyklippta frilla!

Det är alltid svårt att tagga vidare, för jag är nyfiken på fler än det går att tagga. Men för att följa tag-reglerna någorlunda så taggar jag följande bloggerskor:

ClawsInColor
Sminkan
One Inch Nails
Annie’s Colors
My Awesome Beauty
Mrs Data
Skimmerskuggan
Rosella Eco Beauty
Fastnaglad
Coewless Polish
Fröken Fynd
Owls & Nail Polish

Och hoppas ni hakar på! Kör vidare på Saras frågor, och tagga vidare vetja!

2 thoughts on “11 Questions Tag

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

