China Glaze – First Mate

Ett jättekort inlägg med en riktig goding, som var underkläder till gårdagens mani. Ett lager, toppat med Seche Vite. Ett underbart krämigt lättarbetat lager. Jag tror jag håller på att komma över min aversion mot blått på naglarna. En ny värld som öppnar sig! Vad har ni för blå favoriter?

A really teensy post today, with this yummy one-coater from this mani. One wonderful coat, why can’t all polishes be like this? I think I’m slowly overcoming my aversion towards blue on my nails. What’s your favourite blue? I understand I’ve got some catching up to do.

Tunnelbana of the Day: closeup from Solna C station. This station always brings back childhood memories.

31 thoughts on “China Glaze – First Mate

  1. Men alltså love lack som täcker med ett lager! Jag tycker om den hårda känslan på nageln med enlagerlackning.
    Mina bästa blå såhär på rak arm är Isadoras Blue Jeans och Essies Mesmerize :)

  2. Jag gillar blått fast jag har inte så många än. Kicks Electric Blues är riktigt fint tycker jag.

    First Mate ser riktigt fin ut.

  3. Pretttyyy! :) And I love blues, blurples, teals, periwinkles, you name it. :D China Glaze Frostbite is awesome, Skyscraper… OPI What’s With the Cattitude is such a pretty light blue… I’m sure I’m forgetting so many atm.

  4. Jag älskar blå lack! Absoluta favoriten är så klart Glitter in the air, Deborah Lippmann! Glitter och ljusblått, det kan inte bli bättre!

  5. Blåa nagellack <3! Jag gillar nästan alla blå nagellack jag har, jag kan liksom inte få nog. Suzi Says Feng Shui var dock lacket jag kom att tänka på först när jag tänkte på blått lack. Och Midnight Blue från Loreal som jag hade två flaskor av och gjorde slut på helt. Jag sörjer än idag..

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

