ABC Award!

Finaste Pamsan har gett mig en award, yay! Tack fina! En väldigt utmanande sådan var det, har finulat på den till och från i flera timmar nu. Den går ut på att man ska skriva en ABC-lista om sig själv. Ursäkta om det blev några nödrim. Och vad finns det för ord som börjar på x?!

Apotekarnes ska det vara! Dricker helst ingen annan läsk.

Brillor har jag haft sen tonåren.

Chaplin hette min svartvita katt Ronja innan vi insåg att hon var en tjej. Hon älskade gurka och Toblerone, och lätt som en gnisslande dörr ibland.

Dromedar skulle jag vilja ha en egen någon dag.

En bror har jag, som är liten och tycker om att virka och åka snowboard.

Fotografering är kul, lycka är att få knäppa den där ögonblicksbilden som aldrig kommer tillbaka.

Garva skinn utan kemikalier vill jag lära mig.

Hälsingland, det är där mitt hjärta finns.

I år tänker jag ta körkort!

Jag älskar ny fakta som förändrar min uppfattning om något. Visste ni att man funnit en liten Buddhastaty i Birka? Och att Barbarossa var en turkisk kapten?

Kaffe gillar jag inte. Har verkligen försökt ge det en chans, men jag avskyr det. Doften däremot älskar jag, när vinden ligger på precis rätt och hela Gävle doftar Gevalia kan jag inte annat än le stort.

Längdskidor har jag alltid haft otur med, men jag vill ge det en till chans.

Mat är livet! Kan få riktiga endorfinkickar av god och vacker mat. (Nedan från sushihaket på Centralen i Sthlm.)

Nailtastics blogg var den andra lackbloggen jag streckläste.

Om jag skulle sadla om idag skulle jag plugga till språkkonsult. Nördigt va :)

Prequals brukar jag ha svårt för, jag föredrar uppföljare.

Q heter han i Star Trek. Hans fru heter också Q.

Ris är något jag aldrig lyckats laga. Aldrig.

Stockholm är den stad i världen jag känner bäst, men den är ändå inte riktigt hemma för mig.

Tranor är mycket större än jag trott, insåg jag när jag förväxlade en med en älgkalv en gång.

Ungefär en gång i månaden letar jag efter en bra vardagshandväska men hittar ingen.

Vågor tycker jag om, men bara om de är riktigt varma.

X. Total stiltje, finns det något som börjar på x?

Ysta egen ost vill jag testa.

Z är min egen bokstav

Åkrar och skog vill jag kunna se från fönstret.

Äkta vänner och familj är så värdefulla <3

Ögon är roligt att teckna. Munnar och händer är det inte!

Taggar alla som känner sig sugna!! Hojta gärna till om ni hakar på så jag inte missar någons lista :)

4 thoughts on “ABC Award!

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

