HM duo chrome nostalgia *

Ännu ett snabbilnägg idag, med en riktigt gamla bilder på ett riktigt gammalt lack. Förlåt de kassa bilderna, tog dem innan lacket torkat och kom åt det lite här och där. Det här är två lager över OPI You Don’t Know Jacques*.
Är det någon som minns dessa flaskor hos HM? När fanns de? Min flaska har inget namn eller nummer tyvärr. Duokrom effekt i lila/cerise och guld. Visst vill vi ha mer sånt här av HM?! Give us!
*Över svart såklart. Jag har blandat ihop denna med en annan layering som finns i det här inlägget. Lacket heter förresten Goldie Pink, tack Jenny!

Old pictures of an old polish – but isn’t it beautiful? Duo chrome that shifts between gold and pink/purple. HM – give us more polishes like this one! This is two coats over OPI You Don’t Know Jacques.* Over black, obviously. I confused this mani with another one in this post. And the polish is called Goldie Pink, thanks Jenny!

 

Subway of the Day:

24 thoughts on “HM duo chrome nostalgia *

  1. Oh, den har jag hemma och min flaska är evigheters gammal, men formulan är det inget fel på ännu. Jag tror att jag har nummer kvar på min ska kika så fort jag kan, har varit ett favorit lack länge måste nog lacka själv med det snart :)

  2. Nu ska jag berätta något otäckt. Känsliga varnas.

    Jag hade en gång ett gäng av dessa gamla lacken plus några andra roliga lack som man också kunde köpa på HM. De var duokroma och sånt skoj. Men…jag hade en period på sisådär 10 år då jag inte lackade naglarna så alla dessa galna lack åkte till tippen. Helt galet när jag tänker på det i efterhand. Jag kommer speciellt ihåg ett lack som var slimegrönt med glitter i. VARFÖR slängde jag dom? *sörjer*

    • Iih! Känner med dig.. jag har gjort detsamma med kläder, som jag fortfarande saknar… och en viss väska som jag fortfarande kan sträcka mig efter trots att jag slängde den för år sen. Det är nog därför jag har så svårt att slänga saker idag!

    • Isn’t it!! I wish I had backup and not just half a bottle..
      Haha I’m not sure who I am on instagram, my profile is invisible.. But I’ve been thinkng of using it “for real” – promise I’ll let you know when I do! I think my name there is sotlugg..

  3. Åh! Jag hade massor av sådana här “bubblor”! Det var mitten av nittiotalet. Sen försvann de… Synd. Det fanns många fina lack.

  4. Dom här nagellacken minns jag, kostade dom inte 19.90? Kan ha funnits på sent 90-tal eller tidigt 00-tal kanske? Jag kan till och med ha detta lack liggandes i nån gammal gömma tror jag.

  5. Åh, jag hade också en sån rund flaska en gång i tiden, fast i blått. Tror att det också var duokromt, även om jag inte kände till det begreppet då. Hmm, undrar var det tog vägen… Måste köpt det när jag gick i högstadiet, dvs 1997-99.

  6. Alltså jag har för mig tidigt 2000-tal..hade några liknande förpackningar med lipgloss och nagellack cirka 2001-nånting.

  7. Tror jag känner igen flaskan – HM Beauty box Drops of color eller nåt sånt hette väl serien? Jag har tre st (men inga duokroma skönheter som du har här!); olive green, dark roasted och cognac dream heter mina… olive green är faktiskt när jag tänker efter, lite duokrom. I olivgrönt-grått! Måste testa denna igen snart. Dark roasted gillar jag också riktigt mycket, mörkbrunt skimmerlack. Cognac dream är orange-koppar-färgat. Har ingen aning om när dessa fanns i butik. Kul att se! Och snyggt dessutom!

  8. Milleniumskiftet måste det vara? Kom efter min favoritkollektion på HM (förstå gången jag ens köpte HMs egna smink) en punkigt färgglada Divided, slutats göra. Minns att jag var så förbannat besviken att de gått från ärtigt grönt till vad de kallade mer harmoniska färger.

    • Jag håller med dig, fattar inte hur man kan byta bort ärtigt grönt ur lacksortimentet..
      Varför minns jag inte något från HMs tidigare smink/lack? Nåt litet minne borde finnas kvar tycker man.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

