My miniscule mints

1- IsaDora Vintage Mint, 2 coats
2- Viva la Diva summer 2010 (or is it 2009) #14, 3 coats
3- Debby ColorPlay 81, 2 coats
4- Orly Ancient Jade, 2 coats

Okej, här är min ynkliga och nästan osynliga lilla samling mintlack. Den ska utökas!! Ge mig tips! Underbara, krämiga, kanske med något udda glitter i? Vad behöver jag?

Okay, here it is, my miniscule almost invisible collection of mints. I need tips, what mints do you think I need to put on my wish list?

Naaah of the Day:
This is a paving stone right outside a café in Stockholm. It says “This is where Lukas and Carmen met. Today they are married and have a daughter”.

18 thoughts on “My miniscule mints

  1. Jag gissar att många skulle säga China Glaze Re-freshing mint. Även om jag själv inte är överdrivet förtjust i det lacket.

    • Självklart! Har stått på listan ett tag men är lite nervös för formulan. Men det är ju så vackert tycker jag.. Tack för påminnelsen!

  2. Oj så stark och fin den från Viva la Diva var!
    Hade du inte Seafoam Spray också, eller? :S Den är ju fin!

  3. Kom på en till nu när jag själv bytte färg på tassarna och såg den; Milani Dress maker, som är nån Chanel-dupe, tom. Jag tycker själv att det är ett totalt underbart nagellack! :D
    Bildgooglade den, vissa bilder får den att se väldigt ljusgrön ut i nyansen, men jag skulle iaf kalla den mintgrön.

    • Hey det är ju en dupe till Chanellacket, Jade hette det väl? Milanis penslar brukar vara svåra, men ack vad jag vill ha det ändå.

  4. Collistar har en jättefin mint, den heter Lattamente (eller Milky Mint eller nåt sånt), finns att köpa på eleven.se Även Kicks har i vår släppt Mint Gelato, jättefin färg. På eleven.se finns även märket Trind som jag har för mig har någon mintig nyans. Också finns ju IsaDoras BonBon Mint som kom förra våren. Tror jag man kan hitta fortfarande på vissa Åhléns eller Kicks.

    • Mint Gelato läre jag ju kunna få tag på ganska lätt. Har du testat det?
      Collistar har jag faktiskt aldrig testat! Noll koll på det märket. Men IsaDora ju, får kika närmre! Tack för tipsen :)

  5. Hi Mona! I found your blog through Ida Pie’s Mint Green post! I did one too! xD
    I dont have anyy of your mints! :( Now I want them too!!
    Kiss Kiss*

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

