Favvovecka dag 7 + Holofredag: MUS – Siw

Favourites week! Giving some extra love to the polishes I’m afraid to run out of.

Tänk att solen kom fram precis när jag fick tid att fota! Det är visst sista dagen på min favvovecka, och fredag till på köpet – alltså har jag plockat fram ett av mina holofavoriter tillika mitt enda MUS-lack: vackert milt blå Siw. Denna goding unnade jag mig en trist och slaskig dag i vintras och jag har inte fått avnjuta det i solsken tills idag. Tre lager, inget överlack, och jag har haft det hela dagen utan att det blivit något slitage. Är det förresten någon som testat MUS speciella holoöverlackunderlack? Gör det verkligen regnbågarna intensivare?

Jag har verkligen myst åt denna temavecka, den har gett mig en ursäkt att plocka fram lack jag verkligen snålar med och längtar efter att använda. Framöver kommer jag garanterat bättra mig och faktiskt använda favoriterna jag inte har backups av, om än med viss måtta.

I was lucky enough to get some sunlight exactly when I had time to take pics of this final favourite for this theme week. I bought Siw a gloomy winter day and never enjoyed her in full sunlight until today. Three coats since two left me with patches, no top coat, and no tip wear after a whole day. I adore how soft it is.
I’ve really enjoyed this theme week, it’s given me an excuse to use those favourites that are hard to find backups of.

.
Tunnelbana of the Day:

.

14 thoughts on “Favvovecka dag 7 + Holofredag: MUS – Siw

  1. Har de ett holoöverlack nu också? Det har jag missat helt! Holo-underlacket har jag testat och det gör det lite lättare att måla med holot sen men jag märkte ingen skillnad på holoeffekten. Har dock sett jämförelser på nätet som visar nån liten skillnad.

    • Hm, du det va nog underlacket jag menade :) *senil*
      Det var en viss skillnad när hon visade mig i butik, så jag har funderat på om det kan vara ett sätt att få ut mer av sina holosar inomhus på vintern.. hm, ska nog googla lite!

  2. I used to ADORE holographic nail polish, but lately I’m not feeling it as much. I’m really into cremes at the moment! But, I can still appreciate how pretty and stunning this is – looks lovely Mona!

  3. Ett galet snyggt lack och mycket fina bilder! Jag har aldrig burit Siw, brukar bara franka med henne, vet ej varför, det är ju ett ursnyggt lack!

  4. Hm, inte provat MUS specialare, bara NfuOhs Aqua Base(hette det väl….)och nog fick det lacken att fästa bättre iaf. Om holo:t blev starkare minns jag däremot inte :$

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

