The play button!

Hej! Det var ett tag sen och bloggen har svalnat en hel del. Det där sista inlägget jag skrev, några dar innan midsommar, var början på ett par omvälvande livsförändringar. Nu har jag bytt stad och ska starta upp mitt alldeles egna företag. Jag har saknat bloggen och alla fina lacqueristas nåt så kopiöst men allt har fått stå tillbaka för att mitt nya liv ska kunna ta form, det fanns helt enkelt inte en gnutta energi över till något annat än mig själv. Länge var jag helt internetlös, och dessutom mobillös ett tag – och först då insåg jag hur det stod till med mig. Jag var övervarvad och allt jag tyckte var roligt hade blivit ett ondskefullt måste utan att jag förstår varför. Jag sov och vilade i en månad och först nu, ett halvår senare, tror jag att jag börjat lugna ned mig tillräckligt för att höra min egen röst mitt i allt brus. Nu ska jag inte bli mer personlig här, men jag kommer skriva en hel del mer på min privata blogg framöver.

Men nu är jag i alla fall tillbaka, och det ska bli underbart att se vad jag missat och läsa ikapp mig på allas bloggar! Ge mig gärna tips om det är något särskilt som hänt det senaste halvåret – har det kommit nåt permanent botemedel mot sköra naglar? Finns det några nya bloggar och märken? Det ska bli underbart att dyka ned i lackvärlden igen!

Vindöga
Hi girls! So much has happened since my last post, I’m living in another city and starting up my own business. I’ve been using up all my energy to settle in to my new life and for winding down after years of hyper-life. But now I’m back online, and I can’t wait to find out all the things and collections I’ve missed out on the past months! Are there any new blogs or brands out there? Is there a cure for chronically brittle nails yet? I’ll dive right into it :)

11 thoughts on “The play button!

  1. Välkommen tillbaka! :) Inga radikala nyheter tyvärr på den nivån tyvärr ^^ Även den svenska bloggvärlden har börjat drunkna helt i indie-lacken från andra sidan vattenpölen, men annars är det mesta nog sig likt :)

    • Åh tack! Det är så underbart att vara saknad :) Jag har faktiskt just skickat efter ett par indielack själv :D ska bli spännande att se vad det finns för swatches därute.

  2. Vad härligt att du tagit dig tid till Dig själv! Spännande med eget företag!
    Jag tipsar dig att, om du har Facebook, gå med i vår grupp: Lacka-Byt, en grupp där vi byter lack med varandra (inget tvång dock) och samtalar och nördar oss i lack ;)

  3. Men jaaaaaa!!! Vilken lycka att du är tillbaka!!!
    Jag har kikat in här lite random under hösten och blivit lika besviken varje gång, jag hade börjat ge upp. Men vad härligt att höra att du hittat tillbaka, och landat i dig själv igen.

    Vi verkar ha slagit huvudet i väggen samtidigt ungefär i somras. Men även jag har hittat rätt i tillvaron igen, och även lack/blogg-suget börjar krypa fram. Vi ses och hörs!! Massa kramar!!

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.

