NOTD: China Glaze – Sun Worshiper

Jag har tjatat om min sollängtan hela vintern, och kommer nog inte sluta förrän i juli. Men för att göra det lite mindre tjatigt för mina stackars läsare som förmodligen tröttnade på mitt tjat om vårlängtan redan i november, så tänker jag ha på mig detta lack en stund. Det är det absolut bästa lacket för en soldåre som mig när längtan blir för svår. Trots att det är det vidrigaste lacket jag äger ur applikationssynpunkt, är det ändå värt det när applikationen väl är avklarad… det här är fem (!) tunna lager, men trots det var torktiden normal med Seche Vite. Jag tror inte jag äger ett enda lack med så dålig formula som jag ändå älskar så högt som Sun Worshiper.

I’ve been whining about the lack of sun and how much I need spring to come since November… so now I’m attempting to become less whiny by wearing Sun Worshiper. This is the worst polish I own, formula wise – I had to use 5 (!) thin coats to get it even. But despite that dry time was still normal, with Seche Vite. There is no other polish in my stash I’d go through this trouble to get onto my nails.. It’s just so amazingly eye scorching, and I adore the colour.. when it is on my nails its simply worth the PITA application.

Tunnelbana of the Day: is cancelled today. Instead, here is a ray of hope:

17 thoughts on “NOTD: China Glaze – Sun Worshiper

  1. Åh vår, sol och torrt grus på asfalten som dammar omkring. Längtar också som en galning till den riktiga våren. Inte den som är nu som är lurig som bara den. I morse var det nästan storm och snön virvlade omkring. Nu skiner solen men det blåser snålt. Brrr. Jag har Re-Fresh Mint på naglarna för att liva upp det lite.

    Sun Worshiper är så galet coolt. Älskar lacket men visst är det en hemsk formula. Som halvtorr äggula som torkar fort och blir strimmigt. Du fick till det väldigt bra!

    • Mmm, den där första dagen då alla bänkar är fulla av folk som sitter med ansikena vända mot solen… och uteserveringarna kommer tillbaka. Här blåser det också..

      Precis som äggula är det, att jag inte tänkte på det. Färgen med! Det är nog SV som fick till det bra på slutet, jag höll på att bli tokig..

  2. Äntligen lite vårtecken! Älskar snödroppar :)

    Lacket är jättefint, ångrar att jag inte försökte bjuda på ett som fanns på Tradera.

    • Haha var det precis nyligen? Jag tänkte buda på det också, som backup :D
      Snödroppar är det bästa som finns i mars, jag skrek när jag såg dem!

  3. I love Sun Wroshipper (and dislike the aplication ;) ) too. :D Never worn it with top coat though…
    BTW, great minds think alike… my picture today is gonna be snowdrops too, I saw the first ones outside my building yesterday. :D

    • Oh I never considered wearing it without top coat, how narrow minded of me… the thought just never came to my mind. I actually love matte finishes, so now I must to try that. But it’s just so streaky when I’m done.
      Maybe I’ll apply a matte top coat to seal the whole thing with!
      I love snow drops so much I could get married holding a bouquet of them. That is, if I could get myself to pick them, which I can’t coz I love them so much :D

    • TACK!! Å varje gång jag skriver worshiper känns det liksom fel, men eftersom det står på flaskan utgår jag från att det är jag som har fel. Men vilket är rätt egentligen? Visst är det pp?

      • Båda är rätt, i amörrikat stavas många grejer med endast en konsonant, där brittisk engelska har två. Ex. traveler/traveller, cancelled/canceled osv.

        Personligen tycker jag dock det bara ser bängt ut. :D

  4. Ah, I totally love this! I’m not normally into shades like this, that lean almost yellow, but it’s just the perfect in-between yellow and orange and so awesome!! Great swatch :)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.