BB Couture – Kelly’s Green. Finally on my nails!

Ni vet såna där lack som man tycker är så fina att man googlar dem på jobbet? Som man är så nyfiken på att man inte kan behärska klickfingret? Det här är själva definitionen på ett sånt lack för mig. Min äldsta lemming. Tänk övermogen avokado, men ändå inte för gul. Med BB Coutures unika skimmermix. Silverflecks, gröna flecks och svarta små prickar som ser underbart mysko och malplacerade ut.

Jag fick hem det här i en swap och har haft det stående framför mig sen dess. På fullaste allvar, jag har inte velat testa det av rädsla för att bli besviken. Men så såg jag Sminkans Sköna gröna dagar, och tänkte att nu är det dags. Och jag är inte ett dugg besviken, det är precis allt jag ville att det skulle vara.

You know the kind of plolish that you think is so beautiful you just have to google it at work? This polish is the definition of that for me. I think it’s my very first severe lemming. I got it in my awesome swap with Jenn and it’s been standing on my desk ever since – I’ve been to afraid to wear it. It’s silly, I know, but I didn’t want to be disappointed with it. But inspiration struck, via Sminkan’s green theme. And guess what, it’s all I hoped for!

Collection: Vampy Varnish
Application: A little sheer, three coats + Seche Vite
Dry time: Normal
Finish & colour: Think ripe avocado. In my world this is a green with the perfect amount of yellow in it. BB Couture’s classic green and silvery shimmer/microglitter. Very very sparse black particles that creates the kind of weirdness I adore.
Dupes/relatives: None I can think of, does anyone know any?
Total: 5/5
Curiosity of the day: Venus is the only planet that rotates clockwise.

20 thoughts on “BB Couture – Kelly’s Green. Finally on my nails!

    • Å då vet du vad jag menar! Skönt att någon annan också tänker så :) *puh*
      Men visst är det fint, sådär fulfint som gör att jag smälter…
      Hoppas vi får se din lemming när du greppar tag i den :)

    • Nej det här är nog inte ett Pamsan-lack alls! :) Jag har inte kunnat glömma den där glitterlayeringen du gjorde för någon vecka sen, DET är en pamsanmanikyr! Imitation i antågande :)

  1. Skitsnyggt lack! Jag är dock 100% säker på att det här kommer se förjävligt ut på mig, så jag får som tur är inget ha-begär. Men det är grymt på dig!

    • Visst är det snyggt? Jag är så glad att det funkade på mig och inte gav mig likhänder (som Catwalk Queen gjorde *sob*).
      Älskar fulsnygga lack…!

  2. Åh vad fint det är på dig! På mig är det så fult, så fult, så fult…. Jag blev så besviken för i flaskan är det en enastående intressant färg. Hudtonsproblem antagligen…

    • Tråkigt att den inte passade på dig :( Precis det som fick mig att låta det stå så länge, varma gröna lack brukar se hemska ut på mig. Men yay, jag är så lycklig över att det funkade denna gång!! Det är nog min käraste gröna tror jag..

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.