China Glaze – CG in the City

I flyttartagen – men varför inte fixa till ett tidsinställt inlägg?
CG in the City kan vara det bekvämaste glitterlack jag nånsin haft på mig. Jag älskar glitterlack men väl på nageln har jag fått för mig att folk tänker barnkalas och blir lite obekväm. Men CGitC är en riktigt elegant sak. Påminner mig om salt och peppar! Men på håll känns det lite lite dämpat ljuslila. I solsken är det en dröm…
Applikationen är också ok, tre lager och det ger ett täckande intryck. Två skulle funkat, men tre tunna så torkar det snabbare. Överlack är dett måste.

Hauling heavy boxes – so why not make life easier with a scheduled post!
CG in the City could very well be my favourite glitter polish. I love glitters, but when I wear it I imagine people thinking of it as too much “kiddie’s party” you know? makes me feel a little uncomfortable in certain situations. But CGitC is an elegant glitter. Reminds me of salt and pepper actually. From a distance it can give a slight lilac impression, very beautiful. And it’s a dream in sunshine…
Application is OK, three coats gives the impression of full coverage. Two might have worked but with three thinner it dries faster. Top coat is a must, it eats it. I love this baby.

Stockholm of the Day:
Shot from under the tree in street light. Not shot today…

12 thoughts on “China Glaze – CG in the City

    • Det kanske jag skulle göra! Hm, inte i yogastudion då för det har jag ingen, men det skulle vara kul att se nån bild jag tagit själv förstorad..

  1. I like this polish. Never tried to wear it on its own though. :) My favourite adult glitter from ChG has to be Stellar. :D

  2. Hm, mitt CGITC har stått otestat sen i höstas, har känt mig noll sugen på det. Men på dina bilder ser det både vackert och intressant ut! Kanske måste plocka fram min flaska ändå.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.