Zoya – Marley

Marley är en mjuk superljus lavendellila sak, full av ljust silvrigt eller vitt skimmer. Riktigt litet skimmer, tycker det är så vackert. Visst är det märkligt hur visst skimmer kan bli så lyckat men ibland bli lite off som i Serendipity? Det här hade en toppenformula också, två lager är detta. Det får mig att tänka på ljusa tyger som vajar i sommarbris… eller på det där skummet som Lilla Sjöjungfrun förvandlades till i H C Andersens saga.

Marley is a soft and very light lavender, stuffed with even lighter white or silver shimmer. Really tiny shimmer, so pretty. Isn’t it funny how some shimmer can be dreamy, and other can be a little off? Like the shimmer of Serendipity for example..
Anyways, this is two coats and it’s a very positive surprise formula wise.
All in all this polish makes me think of sheets and dreamy curtains swaying in a warm breeze. Or of that sea foam the little Mermaid transformed into in H C Andersen’s story.

Tunnelbana of the Day:
Västra Skogen station.

12 thoughts on “Zoya – Marley

  1. Nejnejnej! Lilla sjöjungfrun fick ben och levde lycklig i alla sina dagar med prinsen! >.< *håller för öronen och säger bingo bingo bingo*

    • Ja visst hade du? Jag fattade inte hur fint det var förrän jag fick det på nageln. Tokdrömskt..
      Hehe, jag gillar sorgliga slut. I vuxen ålder då :D

  2. Den här gillar jag med än Serendipity!
    Hehe, ja disney-versionen av lilla sjöjungfrun är verkligen barnvänlig om man jämför med boken… :)

    • Ja, Serendipity klaffade inte alls.
      Disney är ju bra på det där :D Men jag kommer nog läsa/visa både och för min (högst teoretiska) avkomma.

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.