French Fringe?

Nej inte fringe som i teveserien, den har jag faktiskt inte sett alls. Snarare fransar! Mattfransar kanske. Och visst finns det nån liten likhet med riktigt svärtade ögonfransar?
Hursom, det här är det första i nagelväg som jag gjort på ett tag, och det var ännu längre sen jag fotade. Min kamera har nog fått sig en törn för autofokus är helt off, så det kommer nog bli lite halvtaskiga bilder framöver.
Jag älskar halvnakna naglar just nu, och är nog påväg in i en seriös funky french-fas, så det här får bli en halvdarrig mjukstart. Jag använde vanlig tejp som jag klippte till i fransar och ett matt svart lack. Matta lack är inte det smartaste att använda till tejpmanikyr eftersom man ska ta bort tejpen innan lacket torkar, men det hade jag ju glömt. Trots det gick det rätt snabbt att åstadkomma och med lite SV blev det en ok helhet. På håll ser det här faktiskt inte alls dumt ut och jag kommer nog leka med det ett par till gånger.

Fringe 1Fringe 2
No, not Fringe as in the TV-series! More like carpet fringe.This look isn’t very flattering up close when all the flaws are magnified, but it’s quite cool seen from a distance. And really, who looks at our nails as close as the camera does?
I used tape and a black matte polish for this, topped with SV for glossiness. I’m very into half naked nails at the moment. Doesn’t it look a bit like eyelashes?

Fringe 3

20 thoughts on “French Fringe?

  1. Du, detta var minsann ingen mjukstart, detta var JÄTTESNYGGT och ascoolt! Jag är så glad att du är tillbaka! <3

  2. Hejsan!

    Jag såg på din gamla blogg att du hade nagellacket Pure Elegance från China Glaze. Min mor är väldigt förtjust i det lacket och vad jag förstått så säljs det inte längre.. Så jag tänkte från vilken färg från China Glaze/OPI/Essie eller annat märke som är mest lik? Har du någon aning? :)

    • Lite sent svar här kanske :) Men jag har för mig att Pure Elegance hör till corelinjen och ska finnas på bl a Kicks! Jag kan inte komma på några exakta dupes, och det enda rosa med guldskimmer jag kommer på just nu är min favvorosa Scratch Nails Coral Gold. Hade jag inte bytt bort min flaska hade du fått det, PE passade inte på min hand tyvärr. Men kika på Kicks! Lycka till :)

Jag blir jätteglad av kommentarer och uppskattar varenda en! För enkelhets skull svarar jag i samma tråd.